OUR PROJECTS
서비스센터의 작업을 한눈에 볼 수 있습니다. 지난 8년간, 우리는 브랜드의 성장을 도우며 디자인 이상의 가치를 고민해왔습니다. 그 결과를 순차적으로 ‘프로젝트’에 담았습니다. 아카이브를 통해 결과물 이면의 서비스센터의 시각과 고민, 비하인드 스토리를 확인할 수 있습니다.
Explore the comprehensive portfolio of Service Center's transformative work over the past eight years. Our 'Projects' section offers a snapshot of our journey, where we have contemplated values more than just design for our clients. Dive into our archives to uncover the perspectives, considerations, and behind-the-scenes stories that define our success.
서비스센터의 작업을 한눈에 볼 수 있습니다. 지난 8년간, 우리는 브랜드의 성장을 도우며 디자인 이상의 가치를 고민해왔습니다. 그 결과를 순차적으로 ‘프로젝트’에 담았습니다. 아카이브를 통해 결과물 이면의 서비스센터의 시각과 고민, 비하인드 스토리를 확인할 수 있습니다.
Explore the comprehensive portfolio of Service Center's transformative work over the past eight years. Our 'Projects' section offers a snapshot of our journey, where we have contemplated values more than just design for our clients. Dive into our archives to uncover the perspectives, considerations, and behind-the-scenes stories that define our success.
HOME/OFFICE SERVICE
홈/오피스 서비스는 서비스센터가 브랜딩 외에 새롭게 시도하는 주거 및 사무실 디자인 프로젝트입니다. 집은 안전하고 평온한 안식처이자 주인을 닮은 공간이어야 합니다. 사무실 역시 조직 문화를 닮아야 합니다. 집은 주인과 함께 ‘내일을 어떻게 살아야 할지’, 사무실은 구성원들과 함께 ‘어떻게 일해야 할지’에 대해 함께 고민하고 정의하여 작은 요소들을 활용한 인테리어와 스타일링을 진행합니다. 트렌드를 따르는 집과 사무실이 아닌, 시간이 지나도 어색하지 않을 주인의 생활양식과 기업의 조직 문화가 녹아든 집과 사무실을 만듭니다.
Home/Office Service is a new residential design project initiated by Service Center. A home should serve as a safe and peaceful sanctuary while, at the same time, reflecting its resident's personality. We collaborate with clients to explore and define "shaping the future," integrating interior design and styling with careful attention to detail. Our approach focuses on prioritizing timeless appeal over fleeting trends, creating homes where the resident's lifestyle seamlessly integrates with the home over time.
홈/오피스 서비스는 서비스센터가 브랜딩 외에 새롭게 시도하는 주거 및 사무실 디자인 프로젝트입니다. 집은 안전하고 평온한 안식처이자 주인을 닮은 공간이어야 합니다. 사무실 역시 조직 문화를 닮아야 합니다. 집은 주인과 함께 ‘내일을 어떻게 살아야 할지’, 사무실은 구성원들과 함께 ‘어떻게 일해야 할지’에 대해 함께 고민하고 정의하여 작은 요소들을 활용한 인테리어와 스타일링을 진행합니다. 트렌드를 따르는 집과 사무실이 아닌, 시간이 지나도 어색하지 않을 주인의 생활양식과 기업의 조직 문화가 녹아든 집과 사무실을 만듭니다.
Home/Office Service is a new residential design project initiated by Service Center. A home should serve as a safe and peaceful sanctuary while, at the same time, reflecting its resident's personality. We collaborate with clients to explore and define "shaping the future," integrating interior design and styling with careful attention to detail. Our approach focuses on prioritizing timeless appeal over fleeting trends, creating homes where the resident's lifestyle seamlessly integrates with the home over time.
AFTER SERVICE (A/S)
브랜드 아이덴티티 구축 후, 브랜드는 스스로 성장해야 합니다. 지속적인 관리와 성장은 브랜드가 오래 사랑받기 위해 필수적입니다. 서비스센터는 이를 위해 두 곳의 브랜드 소셜 미디어 콘텐츠를 기획하고 제작했습니다. 브랜드가 추구하는 가치와 전달하고자 하는 이야기를 정리하고, 에디터가 글을 쓰고 포토그래퍼가 이미지를 촬영했습니다. 이러한 애프터 서비스는 해당 브랜드 SNS의 톤앤매너이자 일종의 가이드로 활용되었습니다.
After establishing the brand identity, the brand must grow on its own. Continuous management and development are crucial for its long-term success. To achieve this, Service Center has strategized and created social media content for two brands. Our editor and photographer have curated imagery that aligns with the brand's values and narrative. This after-service initiative not only sets the tone and style for the brand's social media but also serves as a practical guide.
브랜드 아이덴티티 구축 후, 브랜드는 스스로 성장해야 합니다. 지속적인 관리와 성장은 브랜드가 오래 사랑받기 위해 필수적입니다. 서비스센터는 이를 위해 두 곳의 브랜드 소셜 미디어 콘텐츠를 기획하고 제작했습니다. 브랜드가 추구하는 가치와 전달하고자 하는 이야기를 정리하고, 에디터가 글을 쓰고 포토그래퍼가 이미지를 촬영했습니다. 이러한 애프터 서비스는 해당 브랜드 SNS의 톤앤매너이자 일종의 가이드로 활용되었습니다.
After establishing the brand identity, the brand must grow on its own. Continuous management and development are crucial for its long-term success. To achieve this, Service Center has strategized and created social media content for two brands. Our editor and photographer have curated imagery that aligns with the brand's values and narrative. This after-service initiative not only sets the tone and style for the brand's social media but also serves as a practical guide.
PLAYLIST SERVICE
공간 브랜딩은 시각적 요소를 넘어 다양한 감각의 조합으로 이루어집니다. 그중 공간의 배경음악은 브랜드의 방향성을 다른 문화적 요소로 표현할 수 있는 중요한 매개체입니다. 플레이리스트는 이러한 공간 브랜딩의 중요한 요소로, 브랜드 아이덴티티에 맞춰 음악을 큐레이션하는 서비스입니다. 주로 사운드클라우드와 스포티파이를 통해 제공합니다.
Spatial branding extends beyond visual elements, integrating a blend of senses. Background music in a space serves as a vital medium to express the brand's direction through cultural elements. Our curated playlists are essential to spatial branding, ensuring seamless alignment with each brand's identity through carefully selected music. We deliver this service primarily through platforms like SoundCloud and Spotify.
공간 브랜딩은 시각적 요소를 넘어 다양한 감각의 조합으로 이루어집니다. 그중 공간의 배경음악은 브랜드의 방향성을 다른 문화적 요소로 표현할 수 있는 중요한 매개체입니다. 플레이리스트는 이러한 공간 브랜딩의 중요한 요소로, 브랜드 아이덴티티에 맞춰 음악을 큐레이션하는 서비스입니다. 주로 사운드클라우드와 스포티파이를 통해 제공합니다.
Spatial branding extends beyond visual elements, integrating a blend of senses. Background music in a space serves as a vital medium to express the brand's direction through cultural elements. Our curated playlists are essential to spatial branding, ensuring seamless alignment with each brand's identity through carefully selected music. We deliver this service primarily through platforms like SoundCloud and Spotify.
INTERVIEW / TAGGED
서비스센터가 브랜딩한 부산 F&B 브랜드 3곳, ANTIEGG, 2024.4
Magazine <B>, 2023.6
ポパイ Popeye, Issue 915, 2023
서비스센터, 베르크 로스터스 1.0에서 2.0까지, 네이버 디자인, 2023.5
월간디자인 DESIGN, 2023.5
꾸준한 사람의 자리, differ, 2023.5
브랜드라는 세계, 브리크매거진, 2022.12
까사리빙 CASA LIVING, 2022.7
더퍼슨스 브랜드 디렉터 the Persons No.4: Brand Director, 2022
월간디자인 DESIGN, 2022.7
리빙센스 Living Sense, 2022.4
월간디자인 DESIGN, 2022.2
카페 위 호스텔, 호스텔 아래 카페? 파치드서울&맨숀, 디자인프레스
KOREA SENSE, 単行本, ソフトカバー, 2021
何も犠牲にしない幸せを。コーヒーで生み出すポジティブな循環, WERK ROASTERS, TYPICA
월간디자인 DESIGN, 2021.8
4명의 수집가가 추천하는 컬처 아이템, 29cm
월간디자인 DESIGN, 2021.7
하입비스트가 소개하는 2021 ‘부산 풀코스’ 가이드, HYPEBEAST
월간디자인 DESIGN, 2021.4
월간디자인 DESIGN, 2021.3
월간디자인 DESIGN, 2021.2
Oh! 크리에이터, 네이버 디자인, 2021.1
Working from home, 어반라이크 no.41
에디토리 Editori 매거진
신세계건설 villv 매거진
Harper’s Bazaar KOREA
29cm x 100 Curators
누군가 나에게 작은 카페의 브랜딩을 의뢰한다면, 앤가은
2020 월간<디자인>이 주목한 디자이너 13팀
요즘 젊은 것들의 크리에이티브
갈망하는 자들을 위한 은둔처: 파치드맨숀
월간디자인 DESIGN, 2020.11
월간디자인 DESIGN, 2020.10
Dear, House, 오늘의 집
코스모폴리탄 Cosmopolitan, 2020.10
인천의 창작자들, 인천스펙터클
Esquire 에스콰이어, 2019.11
AB-ROAD, 2019.8
월간디자인 DESIGN, 2019.8
LUXURY, 2019.7
행복이가득한집, 2019.5
월간디자인 DESIGN, 2019.2
ポパイ Popeye, 2018.11
ブルータス Brutus, 2018.5
Jeju iiin, 2018 Winter
서울보다 멀고 제주보다 가까운 인천의 카페들, 인천스펙터클
컨셉진 Conceptzine, vol.55
Styler 주부생활, 2018.7
Arena Homme 아레나옴므, 2018.3
Olive, 2018.1
Styler 주부생활, 2017.10
Living Sense 리빙센스, 2017.8
Marie Claire, 2017.8
까사리빙 CASA LIVING, 2016.7
디자인계에 새롭게 떠오르는 별들, CA매거진, 2015.1
Magazine <B>, 2023.6
ポパイ Popeye, Issue 915, 2023
서비스센터, 베르크 로스터스 1.0에서 2.0까지, 네이버 디자인, 2023.5
월간디자인 DESIGN, 2023.5
꾸준한 사람의 자리, differ, 2023.5
브랜드라는 세계, 브리크매거진, 2022.12
까사리빙 CASA LIVING, 2022.7
더퍼슨스 브랜드 디렉터 the Persons No.4: Brand Director, 2022
월간디자인 DESIGN, 2022.7
리빙센스 Living Sense, 2022.4
월간디자인 DESIGN, 2022.2
카페 위 호스텔, 호스텔 아래 카페? 파치드서울&맨숀, 디자인프레스
KOREA SENSE, 単行本, ソフトカバー, 2021
何も犠牲にしない幸せを。コーヒーで生み出すポジティブな循環, WERK ROASTERS, TYPICA
월간디자인 DESIGN, 2021.8
4명의 수집가가 추천하는 컬처 아이템, 29cm
월간디자인 DESIGN, 2021.7
하입비스트가 소개하는 2021 ‘부산 풀코스’ 가이드, HYPEBEAST
월간디자인 DESIGN, 2021.4
월간디자인 DESIGN, 2021.3
월간디자인 DESIGN, 2021.2
Oh! 크리에이터, 네이버 디자인, 2021.1
Working from home, 어반라이크 no.41
에디토리 Editori 매거진
신세계건설 villv 매거진
Harper’s Bazaar KOREA
29cm x 100 Curators
누군가 나에게 작은 카페의 브랜딩을 의뢰한다면, 앤가은
2020 월간<디자인>이 주목한 디자이너 13팀
요즘 젊은 것들의 크리에이티브
갈망하는 자들을 위한 은둔처: 파치드맨숀
월간디자인 DESIGN, 2020.11
월간디자인 DESIGN, 2020.10
Dear, House, 오늘의 집
코스모폴리탄 Cosmopolitan, 2020.10
인천의 창작자들, 인천스펙터클
Esquire 에스콰이어, 2019.11
AB-ROAD, 2019.8
월간디자인 DESIGN, 2019.8
LUXURY, 2019.7
행복이가득한집, 2019.5
월간디자인 DESIGN, 2019.2
ポパイ Popeye, 2018.11
ブルータス Brutus, 2018.5
Jeju iiin, 2018 Winter
서울보다 멀고 제주보다 가까운 인천의 카페들, 인천스펙터클
컨셉진 Conceptzine, vol.55
Styler 주부생활, 2018.7
Arena Homme 아레나옴므, 2018.3
Olive, 2018.1
Styler 주부생활, 2017.10
Living Sense 리빙센스, 2017.8
Marie Claire, 2017.8
까사리빙 CASA LIVING, 2016.7
디자인계에 새롭게 떠오르는 별들, CA매거진, 2015.1